Eftersom du frågar...

Anna efterfrågade ju fler sakpolitiska idéer som kan vara med i diskussionen kring en eventuell breddning av Piratpartiets program inför valet 2014.

Till skillnad från årsmötet 2010 som var helt fel tillfälle för detta är det ju nu vi i godan ro kan syssla med detta. Så att vi i god tid före valet har ett starkt och förankrat program med vidhängande valmanifest.

Jag skall försöka skriva ihop ett ordentligt förslag senare(tm), men jag ville bara påpeka att vi inte skall glömma "ekonomisk politik" där jag tror vi kan göra ett bra nummer av de besparingar vi gör genom att inte slösa bort skattepengar på att övervaka den egna befolkningen.

Även användandet av öppna programvaror i statsförvaltningen är ett bra ställe att spara pengar, även om jag tycker att förslagen skall vara sådana att man skall börja använda sådant när det är dags att byta plattform/uppgradera. Man skall alltså inte slänga befintliga licenser i sjön för att byta av rent ideologiska skäl.

Mvh

/J-O

Tags: ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0