Felanvända skattemedel

Med hänvisning till att det är dyrt med ny teknik som hanterar signalspaning i kabel ger regeringen FRA ytterligare 11,5 miljoner nästa år, 82,5 miljoner 2013 och med 107,5 miljoner årligen från och med 2014.

Jag har ett alternativt förslag på hur man kan åtgärda problemet med att signalspaning i kabel är så dyrt.

LÅT BLI !!!

Sluta spana på de egna medborgarana för att sedan skicka dem räkningen.

Skall jag betala för avlyssning och dekryptering av information tycker jag FRA istället skulle satsa på att dekryptera samtliga satellitkanaler och sedan vidaresända dem via marknätet. Där kan man i alla fall tala om något slags märkbart utbyte för spenderade skattepengar.

Jag tycker det är fel när Kinesiska staten avrättar folk och sedan skickar familjen en räkning för kulan. Jag tycker det är lika fel att befolkningen via skatten skall betala för att bli spionerade på.

Mvh

/J-O

Tags: , ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0