Värsta pappan ever, typ

Min dotter är tretton år gammal och vill väldigt gärna ställa upp i lilla melodifestivalen.
 
 Ansökan är rätt simpel, man skall fylla i lite info och skicka sitt bidrag i mp3-format. Men eftersom det är fråga om barn såmåste föräldrarna läsa igenom reglerna först (pdf).
 
Först lite almänn info och självklarheter, som att man skulle skrivit låten själv, att den skulle vara på svenska och att den inte skall ha spelats/spridits i förväg.
 
Sedan någon slags notering om att det hela skulle ske i stockholm, vilket inte är direkt förvånande, men det hade ju varit på sin platsmed lite info om man själv förväntades ordna resa och boende och sånt.
 
Följt av (trumvirvel), ett långt avtal som godkänner att SVT tar över alla rättigheter för verket. Om punkt c10 och c11 betyder att man tvångsansluts till STIM är också lite svårtatt avgöra. Hur som helst inte riktigt ett avtal som jag känner för att godkänna å min dotters vägnar, även om jag förmodligen kommer att anses som världens sämsta pappa.
 
Mvh
 
/J-O

Tags: Piratpartiet

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer
Postat av: Stefan

Kan du inte bara modda dokumentet så att det ser likadant ut, men ändra så att verket de får rättigheterna till är de själva spelningarna (dvs spelningarna, inte låten).

Ingen risk att de läser igenom dokumentet om det ser likt ut...

2013-03-28 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0