En första gång för allt

Telia erkänner misstag med ny teknik.
Smaka på den rubriken ni...

Man kan ju inte direkt påstå att det hör till vanligheterna att telia erkänner att man gjort något fel. Man brukar vara tvungen att felsöka rätt ordentligt och peka precis var de har gjort fel för att felet sedan mystiskt "försvinner" utan att de ens erkänner att de gjort någon åtgärd.

Det normala brukar vara att "Näe, det är inget fel hos oss" brukar ersättas med "Vi felsökte hos oss och kunde inte hitta något" strax efter att de åtgärdat problemet som inte fanns.

Tyvärr visade det sig ju vara rubriksättning. De erkänner alltså inte alls att det är fel att riva ner fullt fungerande infrastruktur och "ersätta" den med ofungerande. Utan felet de erkänner är att de inte varit tydliga med att förklara detta för slutkunden.
    Nu erkänner Telia att man varit för dåliga på att förklara den nya tekniken.
Duh!

Mvh

/J-O


Kommentarer
Postat av: Dennis Nilsson

Man lär sig, efter att haft att göra med Telia under många år.



Härom dagen så sa Telia upp ett ADSL-abonnemang mitt i centrala Nacka för att de inte längre skulle erbjuda den tjänsten på denna telestation, STORÄNGEN KC70.



Då kontaktar jag via mitt företag Telia Företag och begär offert på ADSL-förbindelse, till samma adress, fast för företag.



Hör och häpna, nu gick den ADSL-förbindelsen att koppla upp. Visserligen någon hundralapp dyrare..

2011-09-25 @ 23:05:17
Postat av: Jan-Olof Flink

@Dennis,



Jag är inte ett dugg förvånad att höra detta.

2011-09-27 @ 07:55:35
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0