Ett anspråkslöst förslag

Nej, jag tänkte inte föreslå att vi skall äta barn, det förslaget får Ask själv komma med när det passar henne, men jag har ett förslag till "lösning" av ett annat problem.

I Svd kan man läsa om läget i Iran, bland annat så är det en del hackerattacker mot regeringssiter. Eftersom Iran har ett Malmströmfilter, som via DNS skickar blockade sidor till en sida som ägs av det iranska Ministeriet för kultur och islamsk vägledning har jag en liten fundering.

Det finns faktiskt en tänkbar fördel, eller i alla fall en möjlighet att utnyttja ett filter av den sorten. En som iranierna kanske kan utnyttja och som jag hoppas att vi också utnyttjar när Malmström väl infört sin censur.

Om någon iransk hacker, eller t.ex. anonymous skulle göra ett litet snyggt hack av sidan som trafiken forwardas till. Kanske ersätta den med en elektronisk anslagstavla för oppositionen, eller meddelande om var nästa demonstration skall äga rum?

Mvh

/J-O

Tags: , , ,


PS, länk för er som inte fattade referensen mellan rubriken och första meningen.

Kommentarer
Postat av: Asbjornandrea

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2011-05-16 @ 13:36:52
URL: http://asbjornandrea.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0