Snart Skolval

Idag anordnades en förtidsröstningslokal på Hedbergska gymnasiet så jag for ner dit till kl 9:00 för att lägga in våra valsedlar. Fast jag var där absolut först fanns redan SPI:s valsedlar där, så man får anta att någon på valnämnden hjälpt dem att få dit sina. Sedan satte jag mig och hade bokbord några timmar när jag liks var på plats.

Bakgrunden till att de ordnat en extra vallokal på Hedbergska och att Västermalmseleverna får möjlighet att på skoltid gå över och rösta på mittuniversitetet, är att Sundsvall hade rekordlågt valdetagande bland förstagångsväljarna förra valet. Vi får hoppas att det blir bättre i år då vi trots allt har starkt stöd i denna grupp. Vi har varit ganska synliga med bokbord, även om nu sundsvall valde att inte bjuda in oss till några debatter.

Hur som helst så går skolvalet av stapeln imorgon, och jag fick även distribuerat valsedlar i en av deras lokaler idag. Så det är bara tre ytterligare lokaler som skall besökas imorgon förmiddag innan jag besöker Västermalms gymnasium för ett avslutande bokbord där.

Allehanda media's enda rapportering om debatten i Härnösand igår är på socialdemokratisk ledarplats, så det är föga förvånande att en nästan tre timmars debatt med tio partier framställs som ett socialdemokratiskt valtal, med lite ovidkommande fakta om skops väljarbarometer.

Fast det är sant att de rödgröna dominerade debatten något, men inte på grund av socialdemokraten, utan det var miljöpartiet som drog hem mycket applåder och det var vänsterpartiets representant som kom med en del humoristiska poänger och lockade publiken till skratt.

Efter att ha läst artikeln så måste jag dock säga att det inte är konstigt att enbart fem - sex stycken av de fyrahundraplus eleverna i publiken anser att tidningarna var en bra källa för information.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: JontiOtaku

Vi hade skolval precis nu nyss. =p

2010-09-09 @ 13:55:04
Postat av: Jan-Olof Flink

@JontiOtaku,

Hoppas det gick bra för Piratpartiet då.



Här i Sundsvall genomförs det imorgon, och valresultatet skall utannonseras redan imorgon kväll, så på lördag borde det vara i tidningen.



Mvh



/J-O

2010-09-09 @ 13:59:03
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0