Röstad och Klar

Jag förbi en sväng och kollade att det fanns valsedlar i en av förhandsröstningslokalerna och då passade jag samtidigt på att göra min medborgerliga plikt och rösta.

Egentligen hade jag tänkt rösta den 4:e, men då hade jag ännu inte bestämt mig hur jag skulle rösta, så det fick ligga och gro ett tag.

Riksdagsvalet var rätt självklart, Piratpartiet lista Mitt och personkryss på mig själv. Men sedan blev det svårare, Piratpartiet ställer ju inte upp lokalt häromkring.

Kommunalvalet bestämde jag mig också rätt snabbt för, det fick faktiskt bli Folkpartiet med ett personkryss för Tobias Schelin. Trots att partiet på riksnivå släppt allt vad liberala värderingar heter så har det ännu inte slagit igenom lokalt. Tobias har skrivit en del insändare som visar klara Piratsympatier.

Den svåra nöten var landstingsvalet. Vad skall man rösta på där? I den mån jag tycker landstinget överhuvudtaget har en uppgift så skall det väl primärt vara vården. Gällande vårdfrågorna så skiljer sig inte blocken så mycket åt, precis som i de flesta andra frågorna. Så till slut blev det faktiskt det lokala "sjukvårdspartiet västernorrland" som fick min röst. Fokuspartier är bra och kan se till att politiken drivs åt rätt håll.

Så nu har jag röstat, på Söndag får vi se resultatet.

Mvh

/J-O

Tags: , , ,


Kommentarer
Postat av: Tobias Schelin (FP)

Hej! Jag är lite sent ute, men hittade blogginlägget av ren slump. Tack för ditt personkryss! Det är kul att veta att man fick några av personer utanför släkten. Så tusen tack. Jag ska fortsätta att driva integritetsfrågor.

2011-05-08 @ 18:39:12
Postat av: Jan-Olof Flink

Varsågod ;-)

2011-05-08 @ 22:19:14
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0