Övriga 6.5%

Jag blev idag hänvisad till en opinionsmätning från SIFO som publicerades sista april, medan jag befann mig minglandes på den traditionella piratpicnicen här i sundsvall. Eftersom lördagen var dagen efter fredagens mingel så blev det aldrig av att jag satte mig framför datorn den dagen så jag hade helt missat detta.

Övriga ligger uppe på starka 6.5%. Mycket goda nyheter och troligtvis ett tecken på att det börjar röra på sig nu när vi avslutat den introverta perioden med organisationsbyggande och årsmöte och nu istället börjat synas ute på gator och torg.

Inget av oppinionsinstituten särredovisar Piratpartiet så det är svårt att veta hur vi ligger till, men att andelen "övriga" sväller är ett bra tecken.

Trots att tidningarna publicerar fejkade väljarbarometrar och kompasser med fastklistrade nålar, så kallade tester där det defacto är omöjligt att få ett resultat som säger att man sympatiserar med Piratpartiet, oavsett hur man svarar på frågorna. Trots att man väljer att inte redovisa våra siffror i oppinionsmätningarna. Trots att vi blir stoppade från att besöka skolor.

Trots allt detta är vi på gång, och våra frågor börjar synas.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Mikael Hedberg

De har räknat SD både som SD och som "Övrigt": total procent: 104.9%. Korrekt siffra för "Övrigt"-stapeln: 1.6%

2010-05-03 @ 14:25:22
URL: http://www.skivadlime.se
Postat av: Johan

@Mikale

Tyckte väl att det såg konstigt ut.

2010-05-03 @ 14:37:51
Postat av: Jan-Olof Flink

Ja, det var väl för bra för att vara sant. Jag hade en snabb tanke åt det hållet, men då det fanns en tabell till höger där övriga hade 11% och SD var inbakat så antog jag att det faktiskt var rätt räknat i tabellen till vänster där SD särredovisades.



Då kan man ju ställa sig frågan hur ofta SIFO räknar fel om de inte ens kan få ihop det så att procenten adderar upp till hundra.



Mvh



/J-O

2010-05-03 @ 14:46:25
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Mikey

de e nog svenska dagbladet som strulat till det ska du se, de som tar siffrorna o för in i dagramm som passar deras tidning



/sd 2010

2010-05-06 @ 16:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0