Brevbäraren den största knarklangaren

Tullen och Polisen brukar "lite skämtsamt" säga att farbror brevbäraren är den största narkotikaleverantören. Jag vet inte hur många gånger man kan säga "via nätet" under ett och samma inslag.

Än så länge är det inte möjligt att skicka fysiska saker via nätet, utan det är posten som levererar, varför gör Beatrice Ask inget åt posten och farbror brevbäraren?

Precis som black internet och portlane så finns det ju klara tecken på att posten levererar diverse ljusskygga saker och borde förläggas med näringsförbud om de inte öppnar alla brev och paket.

Mvh

/J-O

Tags: , , , , ,


Kommentarer
Postat av: Kim

Vi brevbärare får inte ens läsa vykort, brevhemligheten är helig.

2010-05-26 @ 14:03:46
Postat av: Stefan

@Kim

Precis, det är så det ska vara. Samma viktiga princip måste tillämpas när kommunikationen sker digitalt istället för på döda träd.

2010-05-26 @ 15:33:22
Postat av: Jan-Olof Flink

@Kim,

Ja jag har själv jobbat på posten-IT så jag vet hur viktig posthemligheten är, om det inte framgår tydligt så var jag ironisk när jag föreslog att Ask skall angripa även den.



FRA-lagen och datalagringsdirektivet är just ett intrång i posthemligheten för bland annat e-mail och SMS. Staten har inte ett dugg att göra med medborgarnas privata kommunikation, och liksom posten inte kan hållas ansvarig för vad person A skriver i ett brev till person B, får vi inte hamna i en situation när en internetleverantör blir ansvarig för trafiken kunderna skickar.



Mvh



/J-O

2010-05-27 @ 09:13:57
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0