Bloggkärlek deluxe

En bunt med länkkärlek från Magnihasa uppmärksammade mig på att det tydligen är något så nydanande som bloggkärleksvecka nu. Så uppmaningen är att skicka lite länkkärlek till bloggare man tycker förtjänar lite extra uppskattning.

Tyvärr blir det ju en känsla av Klubb För Inbördes Beundran när jag nu länkar tillbaka till Johanna, men det hade jag gjort ändå av den enkla anledningen att Johannas inlägg är läsvärda lika mycket för språkbruket som det faktiska innehållet.

Lite fusk är det att ha mer än en blogg, men det har hon, ryktet säger att hon har tre bloggar, men det är bara två som jag känner till och brukar läsa. Magnihasa, den piratinriktade huvudbloggen där man allt som oftast kan höra glada tillrop och annat som höjer moralen. Så det är inte ett dugg förvånande att hon hängde på den här spridningen av länkkärlek.

Sedan har vi Bring Back Boats, bloggen där jag misstänker Johanna skriver av sig de stora tankarna när de inte längre får plats i huvudet. Jag rekommenderar varmt innehållet på denna blogg, men se till att du har gott om tid och en kopp te till hands innan du surfar dit då inläggen här är av den något längre typen och gärna kräver lite mer koncentration och eftertanke av läsaren än att slöläsa en modeblogg. Jag väljer att peka ut Skrivande som självgenererande kompetens som ett trevligt och läsvärt exempel från denna blogg.


Den andra bloggaren jag tycker skall ha lite extra kärlek är Satmaran. Jag gillar ofta inläggen här, tonen är koncis och rättfram, ibland lätt burdus. Fast då med den avgörande skillnaden att Satmarans blogg är snygg och och läsbar.

Mer kärlek än så orkar jag inte sprida just nu, kanske det blir mer imorgon när jag fått sova.

Mvh

/J-O



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0