Det ruttnande riket

Jag läste just en grymt imponerande artikel i expressen. Så riskerar Sverige att ruttna inifrån. Bra hela vägen från början till slut, sågning av politikerlögner missbruk av skattemedel och ett konstaterande av hur illa det redan är.

Är det bara en enda artikel man skall läsa den här veckan så är det nog denna.

Det enda jag saknade var ett påpekade om att båda de två saker som kom på överst bland de integritetskränkande åtgärderna, i den undersökning som skatteverket gjort, hade genomförts av politikerna.

Om nu Ask ville peka på denna undersökning och använda tredjeplaceringen som skäl till sin lagändring, borde hon då inte först göra något åt plats ett och två genom att riva upp hela FRA-circusen?

Mvh

/J-O

Tags: , , ,


Kommentarer
Postat av: Smen

När jag steg av jobbet idag, och på onda ben stapplade mot bilen tänkte jag:



"Nu ska jag bara jobba 16 timmar till, för att FRA ska ha råd att hålla en probe i ändan på mig, och Ask ska ha ekonomiskt utrymme att göra goda förarbeten så att hon kan komma med goda förslag, sen kan jag börja tjäna MINA pengar."



Det är tragiskt att sådana stolpskott som Ask, som i en knegares ögon uppbär astronomisk lön, gör det för att hon laborerar med mina pengar.



Vård, skola, omsorg, vill vi alla ha, tyvärr får vi korkade politiker på köpet.



Sorry, var inte menad att låta så bister, men ibland blir man direkt hatisk av att se idioter belönas, när man själv sliter ont i saltgruvan.

2010-06-16 @ 02:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0