symptomatisk feghet

Av någon anledning så verkar de som kritiserar piratpartiet låta bli att ta emot kommentarer. Tydligen så vill man inte ha sina inlägg kommenterade då man vet med sig att de argument man haft är dåligt underbyggda.

Netopia och antipiratbyråns så kallade bloggar där de ibland sprider lite lögnaktig statistik klippt ur sina sammanhang är väl praktexemplet.

Idag läser jag hos livbåten hur Andreas Ekström i sydsvenskan påstår att Piratpartiet ljuger om sin politik, en politik han inte verkar förstå, eller snarare medvetet själv ljuger om. Andreas råkar ju vara en känd antipirat så jag har svårt att tro att han vid det här laget verkligen inte förstår, utan det hela gäller ju att komma med en billig poäng som motståndaren sedan inte kan säga emot.

Själv sitter jag sedan ett dygn och väntar på att min kommentar på Lars-Ericks blogg skall gå igenom modereringen. Jag tror nämligen han missbedömer det hela. Nu påstår han sig å andra sidan sympatisera med oss, så jag väntar och ser om han återkommer efter helgen och släpper igenom kommentarer.

Jag är dock faktiskt förvånad över hur få det varit som sågat just den här iden av Rick. Normalt brukar det ju komma ett dussin SD troll och en fem-tio hatbloggare så fort han säger något. Kanske utspelet var så pass lyckat att de verkligen inte vill att det sprids till de 18% av den svenska befolkningen som nu fildelar.

Mvh

/J-O

Tags: , , , , ,


Kommentarer
Postat av: Viktualiebrodern

Du kanske skulle göra det enklare att kommentera här först, innan du kritiserar andra ;-) Man måste tillåta både publishme och recaptcha att köra script först.

2010-07-03 @ 18:57:33
URL: http://viktualiebrodern.wordpress.com
Postat av: Jan-Olof Flink

Mja, att blogg.se är lite mäckigt tar jag inte på mig ansvaret för och tycker inte är jämförbart med att ha kommentarsfunktionen avstängd.



I och för sig så är jag väl fri att byta bloggplattform, vilket jag även överväger. Men det är inget jag tänker göra före valet.



Jag har i alla fall kommentarerna påslaget, samt modererar enbart i efterhand.



Mvh



/J-O

2010-07-03 @ 19:11:23
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: larserick

J-O. Ibland tränger livet utanför internet sig på... Därav viss fördröjning i publiceringen av bl a din kommentar.



Du verkar inte ha följt min blogg spec noga om nu skriver att jag bara sympatiserar med (pp). Jag har försvarat (pp) på ett sätt som nog väckt en hel del förvåning både utom och inom (pp), eftersom jag inte är medlem. Att jag inte är medlem beror på att jag även ser brister hos (pp). Men detta katastrofala taktiska missgrepp hade jag inte väntat mig, men borde kanske gjort det...



Att Ricks(pp):s utspel inte rönt större intresse utanför (pp) är ett dåligt tecken. Det räcker ju för motstpndarna att konstatera att det skett, och sedan hänvisa till det i den debatt som kommer att ske. Därmed är (pp) bortgjort. Det är till och med möjligt att det redan gjort så mycket skada att folk nu "vet" vilka usla skurkar som (pp) består av, sånna som vill bedriva "brottlig" verksamhet från riksdagen. Så det behövs inte mycket mera negativa skriverier om (pp), Ricks artikel räckte.



Och så blev den sagan all. Tyvärr.

Postat av: larserick

Eftersom det var ett aningen äldre inlägg som angetts för min blogg så tar jag här både min blogg-länk, och till just det diskuterade inlägget.



http://lars-ericksblogg.blogspot.com/

http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/07/nu-graver-piratapartiet-sin-egen-grav.html

2010-07-04 @ 19:48:32
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Postat av: Jan-Olof Flink

Hade jag länkat fel inlägg?



Mvh



/J-O

2010-07-04 @ 20:01:55
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0