Politisk Immunitet?

Jag trodde mig vara rätt insatt i det Svenska lagrummet, men att politikerna tydligen inte kan åtalas för saker som sker på arbetstid var något nytt. Jag trodde statschefen (Kungen) var den enda som var undantagen.

Det skall bli väldigt intressant att höra vad t.ex. Juristen, har att säga om denna tolkning. Själv ställer jag mig smått skeptisk men skall genast sätta mig att lusläsa texten.

Om detta är en korrekt tolkning så är idén att driva TPB ifrån riksdagen väldigt bra, själv kanske jag då sätter upp en DC-hub därinne med syfte att chatta och sprida information/dokument från riksdagen när jag kommit in.

Men jag är generellt negativ till iden att politiker skall ha den typen av skydd. Att Ask gör det svårare att utreda politiker och kolla deras ekonomi är illa nog.

Men den som lever får se, idén var i alla fall ganska roande.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0