Inte leva in en polisstat

Igår fredag så publicerade Sundsvalls tidning en kort insändare jag skrev. en liten snabbremix inspirerad av Beelzebjörn och Rehbinder.

Min vana trogen återpublicerar jag den nu här på min blogg.

Varför Pirat

Häromdagen läste jag en liten ordväxling mellan en Moderat och en Piratpartist, där Moderaten frågade "Varför vill du rösta på ett parti som inte har någon politik om äldrevård, skolan, skatterna och jobben?"

Piratpartisten svarade "Jag vill inte studera, jobba eller betala skatt i en polisstat som avlyssnar och bevakar allt jag gör, och jag vill inte heller bli gammal i ett samhälle som betraktar medborgare som brottslingar tills motsatsen bevisats, istället för tvärtom."

- Gärna sedd, men inte övervakad
- Gärna hörd, men inte avlyssnad

/Jan-Olof Flink, Kommunledare Piratpartiet Sundsvall

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: Beelzebjörn

Kul att det kom till nytta :)

2010-07-31 @ 00:37:52
URL: http://outad.blogspot.com
Postat av: Anders Troberg

Jag brukar säga så här:



"Demokratin är trasig. Innan den är reparerad så är det meningslöst att diskutera andra frågor, eftersom diskussionen förutsätter en fungerande demokrati."

2010-07-31 @ 13:32:04
URL: http://nordicbattlegroup.org
Postat av: Christer

@J-O: lysande passbit!



@Anders Troberg: det där låter lite som ett moment 22?

2010-07-31 @ 18:59:33
URL: http://ursinnig.janssons.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0