En kopia kan vara bättre

Tokmoderaten skriver just att "EN KOPIA ÄR ALLTID SÄMRE ÄN ORGINALET...", det vill jag inte alls hålla med om. En digital kopia är exakt likadan som originalet, det var bland annat det som föranledde problem med lagstiftningen på 80-talet, efter att ha kopierat en diskett hade man enligt definition två original.

En kopia kan vara annorlunda, men ändå vara överlägsen originalet. En DVD med 5 minuter reklam och anklagande av sina kunder medan fjärrkontrollen inte fungerar är enligt mig klart sämre än samma film på .avi-format, även om det har förlorats bildinformation i konverteringen.

Denna lilla kopia av mig skulle jag hävda är mycket bättre än originalet då originalet börjat förfalla och inte längre är lika snabb på att lära sig nya saker.
En Piratkopia

Fast nu handlade naturligtvis inlägget om politiska partier, och då är jag böjd att hålla med, även nu när man gömmer Ask så är "Nya Moderaterna" med sitt nyspråk, mycket sämre än vad Moderaterna var.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0