En Folkpartistisk Smygpirat

Till frukostkaffet läste jag idag en trevlig insändare i Sundsvalls Tidning. 100% Piratpartipolitik från början till slut, så jag var lite förvånad när Piratpartiet inte nämndes i texten och den inte var underskriven av någon lokal funktionär eller aktivist.

En snabb koll visar att det är en liberal bloggare och kandidat för folkpartiet i kommunlavalet som står bakom. Det uppskattas klart att dessa värderingar finns kvar ute i landet även om partiet ifråga inte står för denna politik.

Naturligtvis är insändarförfattaren medveten om detta då han inte heller skrev under i egenskap av Folkpartist, så vi får se om vi kan göra en deal.

Jag röstar på honom i kommunalvalet om han röstar på mig i riksdagsvalet.

Mvh


/J-O

Tags: ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0