Ask poesi

Härmed utlyser jag i mitt kommentarsfält en tävling i att skriva dikter och/eller limericks om tant gredelin.
Kan ju bli en bra bok så småningom...

Och naturligtvis, obegränsat antal inlägg per deltagare.


Här går startskottet:

20:e september

Valvakan blir en spännande grej
skall allt kampanjande lönat sig?

Skall Ask som ej varit snäll
äntligen på fingrarna få smäll?

Det får bli vårt svar
I september blir det så

Om Reinfeldt vill sitta kvar
så måste Ask nog gå


Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: Hans J

Det var en justitieminister

som på frihet hade en syn så sinister

så i jobbet gav hon fan

vid kritik var hon ju ovan

och stack istället på värvningssemester

2010-07-01 @ 17:20:47
Postat av: Jodu No

En haiku kan väl vara med...poesi som poesi



trettitalsvibbar

ask som fågel phoenix

historielös

2010-07-01 @ 17:29:36
Postat av: AquaVera



Tant Gredelin tycker jag sannerligen är ett riktigt s-in.



( mmm, jag vet lågt, mycket lågt)

2010-07-01 @ 17:32:15
URL: http://aquavera.wordpress.com/
Postat av: Isaksson

Även om jag absolut inte tycker om Asks fatalt inkompetenta utspel hon svängt sig med den senaste tiden, så finner jag inte detta vara någon produktiv syssla. Även om jag förstår att man kan tycka att detta kan vara en rol1g grej, så att säga, så hamnar det enligt min åsikt mycket nära personangrepp och det är inte ett speciellt trevligt.



Vänligen

Isaksson

2010-07-01 @ 17:52:58
URL: http://isakssons-eskapader.blogspot.com/
Postat av: Jan-Olof Flink

@Isaksson,

Hmm, personangrepp var väl inte den avsedda meningen, mer åt humorhållet.



Kommentarerna är nu iofs inte modererade, men ser jag något som jag anser vara personangrepp lär jag ta bort det inlägget.



Dock är det väl som så, att det bästa sättet för politiker att inte figurera i utspel om tobleronepolitik eller inkompetens är att tänka efter först och göra sedan, eller kanske ännu bättre, tänka först och sedan låta bli.



Mvh



/J-O

2010-07-01 @ 17:59:49
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Birch

Det var en ekonom ifrån Sveg

som aldrig hade haft något kneg.

Hon kallades Tant Gredelin

och hade en fin giljotin

för den som inte höviskt nog neg.

2010-07-01 @ 18:40:43
URL: http://birchware.se/blog/
Postat av: Isaksson

> J.O.



Vi är helt överens. Speciellt vad gäller att tänka efter först. Visst, man kan ju även erkänna att man hade fel och rätta till misstaget vilket faktist skulle öka min respekt för diverse politiker, om det nu inte var så frekvent just på den här fronten.



Måste förövrigt tacka för all bra läsning på din blogg. Det är inte första gången jag snubblar förbi.



Vänligen

Isaksson



2010-07-01 @ 19:19:34
URL: http://isakssons-eskapader.blogspot.com/
Postat av: Henrik Sundström

Med justitieminister

helt utan justis,

vi sitter i klister

och allt luktar fis.



Beatrice utan heder,

utan rättvis moral,

demokratiska seder

får en grundval så skral.



Oss politiker äger

och tar oss där bak,

men pirater som väger,

tar parti för vår sak.



Definiera vår data

som fri från kontroll,

så vi människor kan prata

och spela vår roll.



I politiska valet

som kommer i höst.

På piratpartiet

vi lägger vår röst.

2010-07-01 @ 21:33:52
URL: http://henriksundstrom.se
Postat av: Per K

Det var en minister från Sveg,

Som inför lobbyn vanligen neg,

”om ni nu vill ha”,

”en dom som är bra”,

”vänligen ge oss mer deg”.

2010-07-02 @ 00:28:33
Postat av: Birch

Nå? Vem vann?

2011-01-22 @ 17:58:07
URL: http://birchware.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0