Alla grötar ihop sig på mittfältet

Hos tokmoderaten läser jag en trevlig beskrivning av det politiska läget i Sverige. Alltså beskrivningen är trevlig, inte läget som sådant.

Jag ser för övrigt att vi är ungefär lika gamla och haft ungefär samma upplevelser av politiken
    Jag revolterade mot en socialdemokrati som jag spydde på, i all sin maktfullkomlighet och i sin skeva syn på hur Sveriges välfärd bäst byggdes. Det jag revolterade mot för lite mindre än 30 år sedan är i dag mångt och mycket den politik som de nya moderaterna anammat 30 år senare.
Då uppenbarligen med skillnaden att Tokmoderaten av någon anledning ännu inte gett upp på partiet och flyttat politiskt till piratpartiet.

Men det som gav en lite trevlig touch till denna läsning var fotbollsanalogierna:
    I dag, när valrörelsen 2010 står för dörren så vill i princip alla utom Lasse Ohlys bångstyriga parti finnas på mittplanen för att försöka sno åt sig den boll som väljaren driver framför sig.
För visst är det så, men framförallt visar detta på hur förlegad höger-vänsterskalan är idag. En hög partier har klumpat ihops sig i mitten, KD står och surar i en högerbacksposition, Ohly står på vänsterkanten och hojtar om att Sahlin skall passa bakåt till honom. Bara Piratpartiet jobbar framåt istället.

Mvh

/J-O

Tags: , , Fotboll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0