Le ty det kunde vara värre

Det finns ett ordspråk som lyder: "De sade le ty det kunde vara värre. Så jag log, och nog fan blev det värre"

Igår såg jag på TV en diskussion / paneldebatt om problemen med att få tågen att gå när något så udda som snöfall infaller under svensk vinter. Det jag slogs av var inte den "alla skyller på alla"-mentalitet som finns, den är nog så känd och har bloggats och skrivits massor av artiklar om.

Nej, det var de resenärer som satt där, som hade fått inställda resor.
De som inte kommit till jobbet.
Konsulter som inte kunnat debitera eftersom de inte kommit till kunden.
Kunder som inte fått saker utförda.
Folk som missat avtalade möten / anställningsintervjuer.

De var inte arga längre, för som en av dem sade: "I början var jag riktigt förbannad, men nu har problemen pågått så länge att man orkar inte vara arg längre, nu är jag bara resignerad."

Det är precis den saken som gör att vi måste stoppa denna flod av övervakningslagar som strömmar över oss och sköljer bort våra rättigheter. När de väl är på plats är det jobigt att ta bort dem, och folk vänjer sig oerhört snabbt. Vi måste orka vara arga, orka bråka, orka skrika när de tar våra demokratiska röttigheter ifrån oss.

Ge dem inte nöjet av det "tysta samtycket", rösta på Piratpartiet i höst.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Thomas Tvivlaren

Attans (kan du ta bort föregående så gör gärna det #fail).



Manuell trackback:



http://www.thomastvivlaren.se/2010/02/han-hon-hon-dy-del-3-associationer.html

2010-02-26 @ 19:32:58
URL: http://www.thomastvivlaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0