Stödrösta på Piratpartiet

Jag läste just ett trevligt inlägg på Mårtensson's blogg. Det tar upp fördelarna med att stödrösta in Piratpartiet i riksdagen.

Socialdemokraterna har ju släppt in SD i valrörelsen för att stoppa Alliansen, så ett intressant motdrag vore att Alliansen ger Piratpartiet lite draghjälp.

Piratpartiet har den senaste månaden börjat komma igång ordentligt med kampanjandet och har lyckats få ganska mycket synlighet. Senaste opinionsundersökningen visar att vi med stor sannolikhet växer så det knakar så snart kommer de att bli tvugna att särredovisa oss vilket även det kommer att ge en ökning.

Några stödröster för att se till att Piratpartiet med säkerhet slår SD ger ju lite större valmjöjligheter för samarbetspartners.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: Henry Rouhivuori (PP)

Det var en diskussion om SD-väljare som är säkra på att SD kommer in stödröstar på PP. Om det bara är en person eller om den hållningen är mer spridd, vet jag inte. Jag är positiv till sådan stödröstning. Jag valde igår att inte diskutera SD. Det är roligare att se vilka möjligheter Piratpartiet har för att nå riksdagen.

2010-08-01 @ 12:02:54
URL: http://ruhovi.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0