I ensam majestät

Idag hade jag veckans andra bokbord på en av gymnasieskolorna i området.

Igår var jag på en annan gymnasieskola och satt där mellan 10:00 och 15:00, som enda parti. Idag kom det några från Ung Vänster efter ett par timmar, så att eleverna i alla fall fick se representanter från två partier.

Naturligtvis var Ung Vänster och sprang i korridorerna och delade ut flygblad, tvärtemot de instruktioner man fick när man anmälde sig till bokborden. Man skulle inte vara i korridorerna utan hålla sig bakom sitt bord och inte stoppa "flödet" av elever på väg mellan lektionerna.

Jag utgår från att de andra partierna tycker att debatten imorgon ger dem tillräcklig synlighet på gymnasieskolorna, själv tycker jag det visar precis hur lite man bryr sig när man inte dyker upp fastän man är inbjuden. Det  kanske är lite lättare att stå på en scen och bolla frågor med andra politiker än att sitta i kapprummet och svara direkt på elevernas frågor.

Men det blir bra, Piratpartiet kan sitta i ensam majestät och visa eleverna att oavsett om vi har ett "heltäckande" partiprogram eller inte, så bryr vi oss i alla fall nog mycket för att komma dit.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0