När kan man lita på varningar?

Information sprids blixtsnabbt över internet, minuter efter att något hänt kan det vara känt på andra sidan världen. Efter att ha jobbat med IT-säkerhet i ca 13 år så har jag däremot en hälsosamt skeptisk inställning (Lätt paranoid) till mycket av den information som sprids.

Igår såg jag varningar om att ge fan i att uppdatera sitt antivirus om man hade McAfee, min första reaktion på den var att det spreds av någon virusmakare eller annan som hade intresse i att folks datorer var oskyddade.

Idag ser jag dock att det var på riktigt, massor av datorer är totalkraschade efter att felaktiga/skadliga filer distribuerats från McAfee.

Så ibland finns det verkligen eld bakom all rök. Sedan finns det en massa intressanta detaljer i det hela, som att t.ex. Polisen i Lexington, Kentucky i USA har XP på sina datorer, till och med i polisbilarna.

Det man kan undra är om det här kommer att påverka den trovärdighet McAfee har bland politiker i USA, då de ofta brukar citeras i samband med hur farligt internet är och att det behövs mer "säkerhet".

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0