Med, fast bara nästan.

Piratpartiet finns med som alternativ på valbarometern, dock verkar det i stort sett vara omöjligt att få resultatet att man är piratpartist.

Man får en hög politiska frågor att ta ställning till, och för varje fråga får mann välja välja på:
    Sympatiserar Helt
    Sympatiserar
    Emot
    Helt Emot
    Vet Ej
Alternativet "Jag bryr mig inte" eller "Det får vänta" var inte tillgängliga, så jag tror inte riktigt detta test är avpassat för att klara av att hantera vår vågmästarstrategi och det faktum att Piratpartistet består av folk från hela det politiska spektrat som slutit sig samman för att vi anser att de standardiserade valfrågorna (Jobben och välfärden) får vänta tills vi rått bot på det demokratiska underskottet.

Har man åsikter om något, vilket ju alla har och svarar därefter blir man alltså inte piratpartist enligt testet.

Det fanns någon fråga om fri nedladdning och buggning för att fånga terrorister som då antagligen skulle vara det som fångar upp Piratpartistiska tendenser.

Jag försökte göra testet igen och svara "Vet ej" förutom frågorna om fildelning och buggning, men det gick inte, efter 5 stycken "Vet Ej" svar säger testet ifrån och hävdar att det är omöjligt att ge en bild hur man förhåller sig till partierna.

Så det vore kul att veta hur man skall lyckas bli piratpartist enligt detta test.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0