Där trillade prislappen fram

Sedär, brev från min fiberleverantör som meddelar om kommande prishöjning.
 
Inget direkt revolutionerande med det, men sedan ser man den lilla meningen "Vi gör det också för att kunna möta generella kostnadsutvecklingar i samhället och för att möta nya lagkrav"
 
Usch, så där kom alltså prislappen för datalagringsdirektivet intrillandes. Visst känns det skönt att betala för att bli övervakad?
 
En intressant sak var dock att brevet ifråga kom från leverantören av min fiberkoppling, servanet i sundsvall, och inte från min nätleverantör, bahnhof. Kan vara intressant attgräva lite i vem som loggar vad. Fiberleverantören borde ju intelogga så mycket mer än vilket VLAN min utrustning är kopplad mot för att kunna nå bahnhofs dhcp-servrar och liknande eller?
 
Mvh
 
/J-O

Tags: Piratpartiet, Datalagring

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer
Postat av: Dennis Nilsson

Flertalet andra operatörer har gått ut med prishöjningar. Dock utan att tala om att det handlar om att betala för datalagringen.

Bredbandsbolaget motiverar det med att du uppgraderas till en högre haatighet, vare sig du vill det, eller hurivida din ADSL klarar det. Deras support är också belagda med munkavle, att berätta om detta.

2013-03-29 @ 02:59:16
URL: http://dennisstartrek.blip.tv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0