Men varför?

Domstolarna skall få mera pengar till att att anställa fler ordningsvakter och installera fler larmbågar för att förhindra att vapen kommer in i lokalerna.

Detta kan man läsa i ett pressmeddelande från regeringen.
    - Domstolarna är centrala för ett väl fungerande rättssamhälle. Det är därför viktigt att alla som besöker och verkar i domstolarna känner sig trygga och säkra där, säger justitieminister Beatrice Ask.
Är detta ett stort problem i sverige?
När hände det sist att någon sprang in och började skjuta vilt omkring sig i en svensk domstol?

När det gäller trygghet så skulle jag personligen inte känna mig tryggare av att gå genom en metalldetektor, den skulle eventuellt göra mig räddare genom att ge mig tanken på att det kanske finns en hotbild, något jag normalt inte skulle tänka på.

Nej, det som skulle ge mig lite mer trygghet och bättre nattsömn vore om Beatrice Ask skulle avgå, och svensk rättssäkerhet började återuppbyggas.

Mvh

/J-O

Tags: , , ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0