Fel rubrik, men annars bra

Imorse såg jag att min senaste insändare till Sundsvalls Tidning publicerats, efter att fått ligga och mogna en vecka.

Just på grund av denna mognadstid hade de skrivit om den inledande meningen, men i övrigt var insändaren publicerad i sin helhet. Rubriksättningen blev dock lite skum.  "FRA-lagen straffar hela befolkningen".

Min poäng med insändaren var ju att man likställde positionsbestämning med fängelsestraff, och att datalagringsdirektivet alltså utgör en kollektiv bestraffning när det så småningom införs.

FRA-lagen gör att medborgarna behandlas som misstänkta förbrytare, men det är datalagringsdirektivet som kommer att göra att vi behandlas som dömda brottslingar.

Mvh

/J-O

Tags: , , ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Bra skrivet! Hanna Wagenius använde samma argument på sitt tal på stämman igår:



http://lakonism.blogspot.com/2011/09/hanna-wagenius-brandtal-om-personlig.html



Hon gjorde en fullkomligt lysande insats. (Nästan lika bra som din insändare...) ;-)

2011-09-23 @ 10:14:35
URL: http://lakonism.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0