Tre bloggare

Nyss kom jag med en uppmaning till mina läsare att försöka vitalisera den politiska debatten i bloggosfären genom att ge lite länkkärlek till bloggare från andra partier.

Här är mitt eget bidrag till detta, jag har för min del valt att presentera tre bloggare.

#1 Caroline Szyber, kristdemokratisk riksdagsledamot från Stockholm.
Jag håller inte med om allt hon skriver, t.ex. om kriminalisering av medlemsskap i vissa organisationer, men jag tycker hon är bra som skribent. Inlägget jag väljer att länka till är detta, publicerat på alla hjärtans dag. Anledning till att jag valde just detta inlägg? För att det hade en positiv ton och gjorde mig glad.


#2 Dårarnas paradis, en blogg vääääldigt långt till vänster, normalt inte min tekopp men vem kan låta bli att besöka en blogg med ett sådant namn, det kunde ju ha varit Reinfeldt och regeringens egen blogg? Andra (Bildt, Malmström och alla som vill smutskasta internet) skulle nog ogilla denna och börja prata om näthat, men jag tycker om bloggar med ett visst mått av aggressivitet. Inlägget jag valt att länka är följande, motivationen är att många politiker idag verkar ha glömt att makten utgår från folket och att man borde påminna sig om den saken lite oftare än vart fjärde år.


#3 Lotta Edholm, folkpartististisk riksdagsledamot och skolborgarråd i stockholm.
Inte heller här är jag på direkt samma våglängd på vissa sakfrågor, Lotta tycker t.ex. att övervakningskameror på skolor är bra, vilket jag inte håller med om ett dugg. Här var jag väldigt sugen att länka till ett inlägg om att Reinfeldt har fel, om hyresrätter, den artikel som först fick mig att besöka denna blogg. Men istället har jag valt det här inlägget. Anledningen till att jag valde Lotta som en av de tre icke-piratparti-bloggar jag länkar till är nämligen att hon brinner för skolfrågor och engagemanget syns i ett flertal inlägg.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0