Mer hyckleri

Musik- och filmindustrin, likväl som spelindustrin är ju kända för att dels försvara sin "immaterialrätt" med näbbar och klor, samt att inte bry sig så mycket om artisternas eller andras rättigheter.

Gång på gång har de fastnat med fingrarna i syltburken gällande detta.

Den senaste i raden av hycklare är nu den nederländska antipiratgruppen Brein, som använde en nederländsk musikers musik utan lov i en kampanj.

Musikern har lämnat in en stämningsansöka på 1 miljon euro, men det måste ju  sammanhanget vara väl lite. då hans musik nu utan lov finns på miljontals DVD-skivor.

Med upphovsrättsmaffians normala beräkningsmodell borde han väl för varje DVD-skiva som möjliggör för folk att lyssna på hans musik, kompenseras för ett album han inte sålt. Så en 10 euro per DVD borde han begära.

Vore jag honom skulle jag dessutom kräva skadestånd för att min musik för all framtid kommer att förknippas med irriterande, otrevlig och lögnaktig antipiratreklam, som inte går att spola förbi.

Brein har ju för övrigt varit i blåsväder förut, när de i en holländsk domstol fabricerade bevis.
Så det är ju inte några man vill ha sin musik asoscierad med.

Mvh

/J-O

Tags: , ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0