Mental note

Nu blev jag sådär äckligt nöjd med mig själv som man enligt jantelagen inte får vara.

Men jag skrev just en avslutande kommentar på en annan blogg, som jag tyckte var så bra att jag vill komma ihåg den även senare...  Så mental note to self: Gällande Piratpartiet och hur man kan kan ha ett parti vars enda fråga är upphovsrätt.
    Det är sant att Piratpartiets största framgång (I EU-valet) berodde på att TPB-domen råkade infalla vid helt rätt tidpunkt. Men den berodde inte på att upphovsrättsfrågan var piratpartiets enda fråga, utan på att piratpartiet var det enda parti som hade upphovsrätten som fråga.
Så, nu är det väl bara att vänta på att bli sågad längs med fotknölarna.

Mvh

/J-O

Tags: , ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer
Postat av: Anders S Lindbäck

FRA-lagen var en väldigt stor fråga det med. Så det var det faktum att PP hade rätt inställning två viktiga frågor som avgjorde det till stor del.

2011-08-20 @ 01:30:54
URL: http://kunskapssamhallet.se/
Postat av: Jan-Olof Flink

@Anders

Ja, FRA-frågan var väldigt viktig, den gav en stabil grund och många aktivister. Men när det gäller succén i EU-valet så tror jag det som fick många till valurnorna var just TPB-domen.

2011-08-20 @ 09:24:27
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0