Informationen är löjligt tillgänglig

Vi visste väl redan att Apple samlar och säljer information om sina kunder, men nu har även media noterat att "All information om vilka platser du besökt vid vilka tidpunkter finns tillgängligt i en hemlig fil i din iPhone.".

Jardenberg citeras i artikeln
    – Informationen är ohyggligt detaljerad och löjligt tillgänglig.
Vidare nämner han även risken att man får informationen kopierad i tullen. Detta är en ganska reel möjlighet, då poliser rutinmässigt börjat kopiera innehållet ur telefoner vid trafikkontroller.

Sedan har vi ju t.ex. TSA som "slumpvis" kan få för sig att kopiera innehåll från mobiler och lagringsmedia när man reser till USA.
.

Så nog finns det tillfällen som heldiskkryptering även till mobilen låter som en nödvändighet.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/06/anna-odell-gjorde-ratt?page=6

2011-04-21 @ 02:14:11
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Jan-Olof

Jaha???



I och för sig en intressant artikel, men på vilket sätt skall den föreställa ha att göra med mitt inlägg ovan? Eller tänkte du att jag nog är i behov av psykofarmaka?



Om du bara lägger in länkar i kommentarsfälten på alla bloggar du ser för att få lite läsare skulle jag upskatta om du åtminstone väljer ett inlägg på ett snuddande ämne, jag har ett flertal omkring medicinpatent och problem i vården.



Mvh



/J-O

2011-04-21 @ 08:43:17
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0