Mer regn

Nu på eftermiddagen blev det en snabb cykeltur  på ca 4.5 km ut till Birsta City där en tillfällig vallokal är öppen ikväll. Därute träffade jag för övrigt på en trevlig dam från sjukvårdspartiet som tydligen röstade på oss i EU-valet och antagligen tänkte rösta på oss nu till riksdagsvalet också. Jag hade ju redan gett dem min röst i landstingsvalet så vi önskade varandra lycka till på söndag.

På väg tillbaka började regnet ösa ner.
En sak om våra fina lila hoodies, de är snygga, de är mjuka och de är varma. Men de är allt annat än vattenavstötande.

Det kändes som att den vägde ett antal kilon extra när jag väl kom hem, dyngsur och kall. Precis vad jag behövde för min förstörda hals... Blir nog en tidig kväll ikväll.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0