Bantar alla studenter?

Igår hade jag bokbord på mittuniversitetet i Sundsvsvall.

Den uppenbara skillnaden mot bokborden på gymnasieskolorna var att på gymnasieskolorna fick jag kontinuerligt fylla på godisskålen, medan på universitetet fick jag fylla på med pennor och knappar.

Många tog våra foldrar utan att så mycket som titta på godisskålen, medan det på gymnasiet var godisskålen som får eleverna att våga sig fram till bordet och prata med oss och ta vårt material.

Dock måste jag säga att jag är lite besviken på att det var så få som ville diskutera politik på universitetet, jag hade faktiskt trott motsatsen. Studenterna tog material och fortsatte sedan iväg till föreläsningen de skulle till.

Det är naturligtvis svårt/dumt att dra några slutsatser efter ett enda bokbord på universitetet, men om man jämför med de bokbord jag haft på gymnasieskolorna har gymnasieeleverna varit mer intresserade av att diskutera politik. Sedan kanske det beror på att de har mer håltimmar medan studenterna som befinner sig på campus är där just för att de har föreläsningar.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: Fiery Spirited

I min erfarenhet är Universitetsstudenter alltid ute i sista stund. Om de befinner sig på Campus är det för att de ska ta igen det missade pluggandet inför tentan eller för en gångs skull gå på föreläsning/övning.



Kanske en effekt av att studierna är mycket friare så folk i större utsträckning väljer om de ska vara på Campus alls.

2010-09-07 @ 09:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0