Oj oj oj, lobbyn tar i så det smäller

Edit/update:
Normalt så ändrar jag inte ett publicerat inlägg förutom möjligen stavfel, men då det efter lite närmare koll verkar uppenbart att det hela är fake så gör jag ett undantag i detta fall. Fortfarande både rolig läsning och skrämmande film, men dock inte äkta.

En kväll med blandade känslor...

Först satt jag och läste TPB:s svar på ett nytt hotbrev från en amerikansk firma, som så många andra inte förstått att TPB inte har något material själva på sina servrar. Mycket rolig läsning jag skrattade så jag kiknade, någonstans där de började beskriva ett bossmonster som såg ut som en hjärna fick jag hicka av skratt.

Sedan kommer den normala nyfikenheten som nästa reaktion, varpå man då tar en liten titt på materialet som kräver "level 3 clearance" att titta på. Så om du nu är amerikan och inte anställd av amerikanska staten med en "level 3 clearance" så är det eventuellt olagligt att trycka play på youtubeklippet nedan. Det är nämligen informationen som allmänheten inte skall få reda på, riktad från lobbyfirma till politiker som skall rösta om ett lagförslag.

Det är förståeligt att de inte vill ha ut informationen, bara sättet som saker presenteras för politikerna, samt information om hur dåligt övervakningskameror fungerar, vad man vill åstadkomma genom att filma slumpvis, införa automatisk igenkänning och tracking av folk o.s.v. Skrattet sätter sig liksom i halsen och lämnar en med en väldigt dålig smak i munnen när man sett den här filmen.


Avslutningen där övervakningslobbyisten från det här företaget tjuter "Our world, Your choice !!!" följt av utzoomningen till övervakningssatelliten känns rätt skrämmande. Han lät aldeles allvarlig, om inte företaget Blackwell anser sig äga världen så är det USA som gör det.

Mvh

/J-O

Tags: , , , ,


Kommentarer
Postat av: Henke

Det måste ju vara ett skämt! Han ser ju ut som en cyborg ur en B-film från 80-talet!



Om det är sant så är det ju helt galet, det är sådana här idioter som är den verkliga faran.

2010-05-21 @ 21:45:07
Postat av: pettter

Helt klart fejk, vad jag kan avgora. Domanen ags genom discreetdomains pa Madeira, varumarket ar inte registrerat i exvis USA, etc. etc.



Sen vettefan om det finns nagon 'GOVERNMENT SECURITY CLEARANCE LEVEL 3' ens.



Sammantaget, om jag inte hittar nagot mer an deras hemsida som pekar pa att foretaget verkligen existerar sa skulle jag tro att det ar en fin trailer for en ny film eller nagot.

2010-05-21 @ 21:55:25
Postat av: Jan-Olof Flink

Otroligt bra gjort i så fall.

Hög kvalitet på filmen och allt.



Mvh



/J-O

2010-05-21 @ 22:00:16
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Jan-Olof Flink

Mmm, hemsidan ser legitim ut, men enligt whois ser domänen ut att vara nyreggad.. nåt lurt är det...



Mvh



/J-O

2010-05-21 @ 22:04:03
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: ba

Om man läser sidan så ska företaget ha funnits i över 50 år, men finns ingenting om dom i övrigt att hitta på Google. Utan allt man kan hitta är från i år och på sociala nätverk eller TPB.



Så vi kan nog utgå från att det bara är ruffel och båg.

2010-05-21 @ 22:07:36
URL: http://sanitarium.se/blog/
Postat av: pettter

Confirmed fake.



Verkar vara ett ARG eller nagot i den stilen: http://conspiracyforgood.com/

2010-05-21 @ 22:07:54
Postat av: pettter

Forresten, J-O, det kan ju vara ide att gora en uppdatering att det ar fake sa att inte alla som laser pa live.piratpartiet far totalspunk. :)



MVH



/P

2010-05-21 @ 22:19:54
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Håller med Pettter. Välgjord film, men förtydliga gärna texten lite, den var lite för välgjord och kan säkert lura en hel del. (Kanske en och annan politiker?)

2010-05-21 @ 23:07:56
URL: http://lakonism.blogspot.com
Postat av: Björn Odlund

Ojojoj, undrade efter någon minut om jag satt å tittade på något utdrag ur en prequel till V for vendetta.



Dessutom, är det inte Stockholm @ 03:04 ? jag är inte där så ofta, men det känns ruskigt bekant, näst intill äta-upp-hatt-om-jag-har-fel men nån som bor i stockholm eller är där oftare kanske kan bekräfta?



Inte för att jag vet vad man ska dra för definitiva slutsatser av det om det skulle vara så, men det känns lite som ytterligare en spik i fake-kistan...

2010-05-21 @ 23:37:29
URL: http://bjornodlund.wordpress.com/
Postat av: Björn Odlund

eh, med "Stockholm" menar jag såklart Stockholms central... duh

2010-05-21 @ 23:41:17
URL: http://bjornodlund.wordpress.com/
Postat av: Johan

Fake.

Kallades "Project TEVA" innan, skapat av bl.a. Dave Stewart (Eurythmics) and Tim Kring (manusförfattare) samt en svennebanan från "The Company P".



2010-05-22 @ 03:05:02
Postat av: Oldtimer

Snyggt gjort. Fast det blev ju lite märkligt när Stockholms central plötsligt dyker upp bland alla Londonbilder.

2010-05-22 @ 10:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0