Bokbål ???

En Pastor i Vetlanda uppmanar folk (Eller, nja de som lyssnar på hans radioprogram) att hålla ett bokbål på torget. I och för sig är jag inte hyperförtjust i Gardells böcker som det i det här fallet gäller, men någon hejd får det väl ändå vara på våra religiösa fundamentalister. Sagobok som Sagobok...


Själva iden att ha ett bokbål är ju dock lite spännande, det lär väl antagligen betyda att de förstått att de inte har några lagliga grunder att gnälla på Gardell. Och det finns väl inget förbud mot att elda böcker om nu kommunen och brandmyndigheten ger tillstånd till att demonstrera och elda på torget. Men det känns som en väldigt överdriven reaktion.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Sverige: Gonatt!

Bara en tidsfråga ändå innan islam har demografisk majoritet i Sverige. Sverige har gått från tusentalet muslimer 1980 till drygt 500.000 idag, de växer med ca. 35.000 varje år bara av invandring (från främst MENA-länderna) och där finns inte inräknat den naturliga demografiska ökningen av muslimer pga reproduktion inom Sverige när de väl lever här. Gardell - dags att se sig om efter nytt hus, eller sluta upp som homosexuella i Iran eller Saudi-Arabien.

2010-05-07 @ 16:05:08
Postat av: zale

godnatt, gulafaran argumentet,(om du nu är så beläst eller gammal att du vet vad det är) det du säger har sagts av sådana som dig sen 1900 talets början och jag väntar fortfarande på att det skall hända.

2010-05-07 @ 16:34:13
Postat av: Stefan

Jag har läst En komikers uppväxt av Gardell.



Jag sympatiserar med pastorns rekommendation att bränna Gardells böcker.

2010-05-07 @ 16:57:10
Postat av: Jan-Olof Flink

@zale



Om vi har samma uppfattning om "gula faran" argumentet vet jag inte, jag är för övrigt 38 år.



Jag ser inte riktigt sammanhanget med "risken att snart styr kineserna världen" och mitt inlägg som handlar om att bokbål är dumt. Till och med av Gardells böcker.



Du får gärna utvekla hur du menade.



Mvh



/J-O

2010-05-07 @ 17:56:28
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Bert

Jag tycker att pastorn och folk i allmänhet har rätt att bränna vilka böcker de vill.



Sen att Jonas Gardell skriver negativt om den kristna kyrkan och Jesus osv kanske beror på att Jonas Gardell har judiskt påbrå. Judar har ju aldrig gillat Jesus.

2010-05-07 @ 20:01:21
Postat av: Jan-Olof Flink

@zale

Ahh, ser nu att din kommentar var på "godnatts" kommentar och inte mitt blogginlägg. Då förstår jag vad du menade.



@Bert, jag tog bort dubletten av din kommentar.



Mvh



/J-O

2010-05-07 @ 20:25:34
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0