USA bygger ut

Knappt har mitt inlägg om att vi bör fortsätta bredbandsutbyggnaden snarast svalnat, när jag läser att USA skall göra just det. De tänker satsa 25 miljarder dollar på att bygga nätverksinfrastruktur.

Det är i sig lite spännande med tanke på att man idag kunde läsa att president Obama stöder ACTA som den ser ut nu och att USA tänker vägra både öppna förhandlingar såväl som att ändra i texten. Det är inte att undra på att förhandlingarna hittils har pågått i 2 år om ena sidan är benhård på att inte ändra något i avtalet. Jag misstänker att de har en annan definition på förhandlingar än vad som är förhärskande på den här sidan pölen.

Risken är hur som helst att det hela resulterar i ett 25 miljarder dollars digitalTV-nät, eftersom det inte verkar finnas något motstånd mot lobbyn i USA. Det kan väl hända att det har med Patriot Act att göra, ingen därborta vågar väl längre ha några uppfattningar om huruvida staten gör rätt eller fel. Men med tanke på att man gör allt för att skadskjuta internet så är det intressant att man vill bygga ut det hela.

Jag undrar vilken lobby-organisation det är som beställt detta, för att få lite infrastruktur uppbyggd för sina monopoliserade tjänster att distribueras över.


Mvh

/J-O

Tags: , , , , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0