Piratpartiets listor har lägst medelålder

Efter att i flera tidningar läst om att det är hög medelålder på riksdagskandidaterna och hur MP och V ligger bäst till med 15% av kandidaterna 30 år eller yngre, så kände jag mig tvungen att räkna på saken. Imorse var jag lite tveksam till om piratpartiet hade räknats med i undersökningen, nu vet jag med säkerhet att vi inte hade det.

Vi slår de andra med råge... Vår "sämsta" lista är långt bättre än vad något annat parti kommer med. (Och det gäller nog trots allt inte bara ålder)

Här kan du hitta Piratpartiets riksdagslistor, och så här ser resultatet ut om man går igenom dem.

    Lista Medelålder 30 år eller yngre
    Mitt 37 42%
    Norr 34 54.5%
    Stockholm 36 39%
    Syd 31 55%
    Väst 35 48%
    Öst 32 52%
Kanske detta är anledningen att de valde att be SCB göra undersökningen istället för att bara fråga valmyndigheten, som trots allt har alla siffror för alla partier?

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer
Postat av: Harlekin33

Lägst och lägst vette tusan?



SD ligger nog lägre i ålder!



35 till 40 är ju den bästa åldern och vi som vuxit upp med datorer och VET vad vi snackar om!

2010-06-12 @ 04:07:16
Postat av: Jan-Olof Flink

Tja, vem vet, SD har jag inte fått några siffror på. Men tydligen har Ekot uppgifter för samtliga partier och kommer med mer info senare.



Gällande 35 - 40, så då ligger vi ju spot on med vår medelålder då :-)



Mvh



/J-O

2010-06-12 @ 10:35:38
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0