Hotet inifrån

Jag ser nu på morgonen till min glädje att väldigt många bloggare uppmärksammar årsdagen av FRA-omröstningen med långa och genomtänkta inlägg. Alla har lite olika vinklar, vilket visar styrkan hos detta media när det görs spontant. Gemensamt bloggande i sorgen och ilskan över detta övergrepp mot den svenska befolkningen.

Jag tänkte nu nedan (Min vana trogen) återpublicera den insändare jag tills idag skickade in och fick publicerad i Sundsvalls tidning

Hotet mot Sverige är de nuvarande partierna

I dag, den 18 juni, är det två år sedan FRA-lagen till sist under tumultartade former röstades igenom av riksdagens ledamöter, vissa gråtandes men av partipiskan hållna i ledet. En person tvångskvitterades bort från omröstningen då inte ens Reinfeldts omilda behandling med piskan kunde få honom att rösta bort svenskarnas demokratiska rättigheter.

FRA:s mandat har varit att avlyssna främmande makt för att skydda Sverige. För två år sedan beslutade riksdagen att det är svenskarna som är hotet.

Därför skall medborgarna avlyssnas och kartläggas, med de mest krystade svepskäl på varför detta införs, till exempel svenska soldaters trygghet i Afghanistan.

Hur skulle avlyssning av svenska medborgare i Sverige ha kunnat hindra den arge unge man som sökt, men inte fått polistjänst, från att skjuta två svenska officerare ute på patrull?

Visste ni förresten att nuvarande riksdag just klubbade igenom första läsningen av en ny grundlag? En grundlag där man bland annat tar bort förbudet att använda svensk militär mot svenskar i Sverige, ett skydd som lades dit efter händelserna i Ådalen 31.

Den nya grundlagen säger även att kopior av offentliga handlingar inte är offentliga, vilket innebär att en tjänsteman som vill dölja sina spår bara behöver kopiera en handling och förstöra originalet. Tänk er tsunamibanden, i större skala och satt i system.

Det största hotet mot Sverige just nu är de sju nuvarande riksdagspartierna.

/Jan-Olof Flink

Kommunledare Piratpartiet sundsvall



Mvh

/J-O

Tags: , , ,


Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Mycket vass inledning om partipiskorna som ven. Jag skrev också om dessa igår, dock bara på min egen blogg (men jag ringde till P1 i morse och pratade en stund istället)



http://lakonism.blogspot.com/2010/06/ny-bemarkelsedag-17-juni-partipiskans.html

2010-06-18 @ 10:31:22
URL: http://lakonism.blogspot.com/
Postat av: Jan-Olof Flink

Tack.



Jo jag läste och gillade ditt inlägg igår, dock var denna insändare inte inspirerad av den då den var inskickad sedan tidigare för att få utrymme på debattsidan idag.



Mvh



/J-O

2010-06-18 @ 10:53:09
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0