Valpejl förtydligande

Jag ser att resultatet av min enkät till valpejl nu äntligen dykt upp på deras site.
Tyvärr hade de utnyttjat sin rätt att här och där editera svaren jag gett på frågorna, men när nerkortningen gör svaret obegripligt så vill jag nog förtydliga.

På frågan om "Vilka tre politiska frågor är de viktigaste för dig att driva?" hade jag som nummer 1 svarat:


1. Att riva upp alla de nya lagar, (Bl.a. FRA och s.k "antiterroristlagstiftning"), som utgår från att sveriges befolkning är fiender som slentrianmässigt skall övervakas och kartläggas.

Det hade förkortats till:
1. Att riva upp alla de nya lagar, bl.a. FRA

Visst förstår jag om svaret var långt o.s.v, men det är ju synd om man framstår som en analfabet.

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag skulle nog ha skrivit "potentiella fiender" istället för fiender för att svaret skulle vara mindre utmanande.



Håller med om att det var en intressant lösning att korta ner ditt svar så du framstår som både rabiat och analfabet. Att påstå att du ville riva upp alla nya lagar är att ta i...

2010-07-10 @ 17:19:51
Postat av: Simon

Var det även SVT som copyeditade så det blev ett stavfel redan i första meningen också, eller? ;-)



frånskilld=> frånskild

2010-07-10 @ 17:25:04
Postat av: Anonym

@Simon,

nej det är nog bara mitt fel. :-)



Mvh



/J-O

2010-07-10 @ 17:46:37
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: E-mannen

"2. Stärka konsumenträtten gentemot företag, t.ex. sätta stopp för oetisk och oönskad telefonförsäljning."



Är detta sanktionerat under PP-flag eller är det bara en dröm du när?

2010-07-10 @ 18:06:25
Postat av: Viktualiebrodern

Jag hade turen att inte bli nerkortad, men å andra sidan blev det då så kort att det blev svårbegripligt av det skälet. Det behövs nog några bloggposter för att förtydliga svar i enkäten.



Fast enkätfrågorna finns inte med..?



Sedan går det inte att söka efter nyckelord på valpejl.se vilket är en brist. För att hitta politiker i andra partiet som nämner någon speciell fråga. Men det går ju via Google istället. Fast de senast inlagda finns inte sökbara på google än.

2010-07-10 @ 18:15:39
URL: http://viktualiebrodern.wordpress.com
Postat av: Jan-Olof Flink

@E-mannen,



Hela valpejlgrejen svarar man på som individer, så alla svar skall ses som mina.



Stärkt konsumenträtt gentemot företag är definitivt Piratpolitik. Att göra något åt telefonförsäljning är inget som partiet säger vare sig bu eller bä om.



Min personliga uppfattning är dock att det är ett intrång i den personliga integriteten när folk ringer och försöker kränga kalsonger varenda gång man äter middag. Det borde vara en tämligen enkel fix att låta telefonoperatörerna hålla NIX registret uppdaterat genom att tillsammans med räkningen skicka ut en enkel förfrågan om man vill bli terroriserad av försäljare eller inte. (Fast kanske inte med de orden)



Mvh



/J-O

2010-07-10 @ 18:46:16
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: Helena Bengtsson

Hej!

Nu är det fixat och stavfelet är också ändrat. Vi försöker i möjligaste mån att inte korta. I det här fallet var det lite olycksfall i arbetet.



Titta gärna på valpejl.se



/Helena Bengtsson

Valpejlsredaktionen

2010-07-14 @ 15:59:36
URL: http://valpejl.se
Postat av: Jan-Olof Flink

@Helena Bengtsson.



Tack och bock!



/J-O

2010-07-14 @ 17:12:17
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0