Lerterapi

Vad är likheten mellan första världskriget och pridefestivalen en regnig torsdag eftermiddag?
Enligt mina fötter skulle svaret kunna vara skyttegravsfot.

Nu är väl en viss lerighet något som hör ihop med festivaler, men kanske inte så mycket så tidigt på dagen. Leran gick över fotknölarna på vägen till piratpartiets tält, och folk tenderade att inte röra sig så mycket på området utan hitta en skyddad plats och stanna där.

Trots den synbara bristen på folk tidigt på kvällen så gick det åt ganska många ballonger, och de syndes över hela området. En hel del regnponchos distribuerades även till folk som tittade in i vårt tält. Jag tror vi hade väldigt bra synlighet och tältet hade en optimal placering i förhållande till ingången.

Framåt sju-tiden lugnade regnet ner sig och byttes till övervägande uppehåll, sedan började även folkmängden på området öka. Tyvärr började mina fötter klaga på 4 timmars inkapsling i lera så jag lämnade området för denna gång.

Det var i alla fall kul att träffa lite folk, och helium är också rätt roligt. Jag tror nog att lite heliumexperimen kommer att leta sig upp på youtube inom en inte alltför avlägsen framtid.

Mvh

/J-O

Tags: ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0