Rätt väg ;-)

Jag blev glad imorse då jag såg att Rick hade skrivit om artister som förstått vad det handlar om.

Jag hade redan påbörjat ett inlägg där jag tyckte det var lite synd att när Bono gjorde sitt kinaglorifierande uttalande så blev det storm och raseri, men att när REDNEX gick ut och gjorde sitt positiva uttalande så var det bara Felten som noterade det.

Jag tror vi tjänar mer på att försöka belysa de positiva saker som händer och inte bara peka på vad som är fel.

Nu tycker jag i och för sig att "missnöjesparti" är något bra, då det väl trots allt är hela iden med demokrati, att om man är missnöjd med sina ledare kan man byta ut dem. (Som nu i höst till exempel)

Men i längden så tror jag vi tjänar mer på att visa positiva exempel och inte uppfattas som att vi bara klagar hela tiden.

Samma sak med vår politik, det är bättre att visa på konkreta förslag och förbättringar än att bara klaga på vad andra gör eller inte gör. Annars är man ju tyvärr inte trovärdigare än de andra partierna är.

Och som Maloki skrev nu imorse, de andra partierna förstår inte tekniken.
Men det gör vi, så det är vi som kan komma med positiva förslag, det är vi som kan bygga.

De andra partierna har visat att de på sin höjd kan riva ner saker. Vare sig det är frågan om välfärd, sjukvård eller integritet.
Låt oss sätta ett positivt exempel i valrörelsen, de andra partierna lär ju stå för smutskastningen.

Kudos till Felten och Rick

Mvh

/J-O

Tags: , ,





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0