Politisk förföljelse?

Jag följde med Intresse det som rapporterades om det mystiska tillslaget mot Mikael Nordfeldths kontor igår. Redan från Mikaels första kommentarer på irc fram tills han hade en fungerande blogg uppe igen och kunde berätta med egna ord.

Eftersom flera andra bloggat om det under dagen så jag ingen anledning, utan koncentrerade mig på vår alla hjärtans dag kampanj istället.

Men nu läste jag ett nytt inlägg av Marcus Fridholm som fick mig att tänka i nya banor.

    Mikael är vice distriktsledare för norra distriktet, riksdagskandidat och tidigare EU-kandidat — kan det verkligen ha undgått kommunens och polisens uppmärksamhet? Frågan är hur det ser ut rent legalt med en kommun/polis som indirekt skaffar sig tillgång till ett politiskt partis interna dokument och kommunikation?

För inte nog med att de gått in och beslagtagit datorer utan brottsmisstanke, det sker ju dagen efter att PP:s riksdagslista släppts.

Kan det vara så att någon på Umeå kommun försöker få tag på PP-interna dokument eller liknande?
Alternativt greppar efter halmstrået att om man bara letar nog mycket på vilken privatperson som helsts dator kommer man till sluta att hitta något olagligt eller tvivelaktigt som man kan läcka till tidningarna och göra en skandal av.
Med tanke på att de var väldigt noga med att se till att Mikael inte skulle kallas dit för att öppna kontoret så skulle jag inte vara förvånad om någotnting planterats på hans dator.

Men det blir nog mer en skandal åt deras håll...

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0