Bildt, Bildt, Bildt...

Carl bildt lyckas än en gång hävda att vi skall försvara friheten på nätet genom att begränsa den.

Tidigare inlägg har gjort mig lite sorgsen, men jag tror snart han kommer att lyckas uppnå nivån förbannad. Jag ger följande kommentar från Carl's  inlägg en orange rating på cyberterroristskalan.
    När blir en nätverksattack mot ett land en attack mot detta land i folkrättslig  mening, och vilken rätt till motåtgärder av olika slag kommer då att finnas?
Jag skulle hävda att den nätverksattack som Bildts eget parti genomfört under sin mandatperiod blev en folkrättslig attack den 1:a december 2009 när man bröt mot grundlagen, europakonventionen och FN-stadgan. De fortsatta hoten om terrorism såsom ACTA, ytterligare lagar för att inskränka friheten, dåligt kaumoflerade som handelsavtal, är även de i direkt brott mot folkrätten.

Att en före detta partiledare för ett liberalt parti, innan de blev "nya moderaterna" kan sprida dylik smörja ens i en valrörelse. Hade det funnits lite jävlar anamma kvar i moderaterna hade det blivit myteri och partiledningen tvingats gå på plankan.

Men man får leta fram det positiva i situationen. Med en politik som inte går att skilja från Socialdemokraternas, så finns det bara ett parti som liberala väljare kan gå till. Det enda parti som numera står för individens rättigheter.

För övrigt tycker jag det vore en kul övning att kombinera data från GeoIP och lite kreativ BGP-routing och för en dag eller två råka "tappa bort" USA från internet. Bara så att de får känna precis hur trevligt det är med censur.

Om det är något Carl Bildt och USA:s mediamaffia skall ha klart för sig är det en sak... Oavsett vad spanien tror sig kunna åstadkomma. Internet glömmer aldrig.

Mvh

/J-O

Tags: , , , , ,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0