Vad skall man göra med andra pirater?

Ikväll skull vi ha bilat ner till västerås för att pigga och glada gå på Parley imorgon. Tyvärr har ju det eminenta evenemanget blivit inställt, så ikväll skall jag gå ut och mingla med de potentiella väljarna istället.

Arrangörerna har varit vänliga nog att erbjuda tillbakabetalning av anmälningsavgiften, vilket jag i ärlighetens namn inte hade förväntat mig på grund av de höga kostnader som de lär ha även trots att det blev inställt. Jag har mailat dem om att min femhundring kan de återbetala genom att donera in den till partiet centralt som ännu en liten rännil till skivad limes 500 bäckar små. Det blir ju i alla fall en halv bäck.

Så inget parley 1:a - 2:a maj... Istället rekommenderar jag då varmt Piratpartiets 1:a majtåg i göteborg för den som vill träffa pirater och ändå har helgen ledig på grund av inställt parley.

Själv skall jag på storartad piratpicninc ikväll, dock inte anordnad av Piratpartiet, utan detta är en traditionel picnic som hålls varje valborg i sundsvall. Temat är 1700-tals piratkläder, moderna kläder innebär kölhalning eller i alla fall ett ofrivilligt dopp i selångersån. 134 "confirmed guests" och 213 "Maybe attending" som RSVP på facebookeventet visar att det finns förutsättningar för god uppslutning även i år. Dags för lite mingel med en bunt potentiella väljare som dessutom generellt är positivt inställda till pirater ;-)

I barnprogrammet backyardigans som mina barn brukar se när de stiger upp aldeles för tidigt sjunger de i ett avsnitt om pirater:

-Vad skall man göra med andra pirater?
    - Sno alla deras gulddukater!
-Vad skall man göra med andra pirater?
    -De får gå på plankan!
Mitt förslag är att om man befinner sig i Sverige och inte i närheten av Somalia är svaret, ut och umgås med dem, våren är här även om det lär spöregna ikväll!

Mvh

/J-O

Tags: , ,


Kommentarer
Postat av: Hanna Dönsberg

Vi kör på på kvällen dock, imorrn. Så drag blir det ;)

2010-04-30 @ 14:29:11
URL: http://hannadonsberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0