Tuffetuffetågen står stilla

Eftersom man måste ha googlekonto (vilket jag vägrar) eller bloggerkonto för att få kommentera på tokmoderatens blogg så får jag väl fuska genom att blogga själv och länka hans inlägg istället.

Inlägget gäller då att ett rödgrönt förslag att bygga snabbtåg om de vinner valet, i och för sig är berömvärt men att det verkar vara en halvmesyr. därför uppmanar han alliansen att komma med ett mer genomtänkt förslag på en motsvarande utbyggnad:

Och då, min kommentar:
Oavsett hur berömvärt det är med nybyggnation och snabbare tåg, skulle jag gärna se att man börjar med att se över underhållet för befintliga spår och tåg/vagnar, så att de fungerar även under t.ex. vinterhalvåret.

Det borde vara av högre prioritet, oavsett om alliansen eller den rödgröna röran regerar efter valet.

Gärna ny och bättre infrastruktur, men glöm inte bort underhållet!!!

Mvh

/J-O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0