Piratpartiet för Framtiden

Idag fick jag med en debattartikel i Sundsvalls tidning, både i pappersupplagan och i webupplagan. En riktigt trevlig överraskning till morgonkaffet, jag såg det först i papperstidningen, där de dessutom fixat en snygg bild av en skum människa med hörlurar.
Jag hade i stort sett gett upp på denna artikel då det var 6 dagar sedan jag skickade in den, men den som väntar på något gott o.s.v.

Artikeltext som följer:

Skillnaden mellan den politik som idag förs av S och M är som bäst att anse som kosmetisk. Den ena lovar en hundring i höjda bidrag, den andra en hundring i sänkt skatt. Enligt SIFO står så många som en miljon Svenskar och vacklar mellan blocken, osäkra hur de skall rösta.
Det är inte konstigt att de är osäkra när S lovar samma saker som de förlorade valet på sist, och nya Moderaterna har levererat saker som nya Försäkringskassan. Pest eller Kolera känns inte alltid som något storslaget val att stå emellan.

De flesta Svenskar är nog inte medvetna om de lagar som stiftats de senaste två mandatperioderna, att Polisen inte längre behöver skälig misstanke om brott för att avlyssna någon. Det räcker med att man tror att någon kan tänkas planera ett framtida brott så har polisen rätt att installera spionkameror, avlyssningsutrustning och även spionprogram på datorerna hos vem som helst i personens umgängeskrets.

Vad känns viktigast, en femtiolapp mer eller mindre i plånboken varje månad, eller ett rättssäkert samhälle?

Kinas befolkning ser inget konstigt i att hela tiden vara övervakade, att tidningar är censurerade och internet filtrerat, de känner inte till något annat. Om vi tillåter den nedmontering av integriteten som S och M påbörjat att fortsätta, så kommer våra barn och barnbarn inte heller att se något konstigt med detta, det kommer att vara det enda de känner till.

Rättssäkerhet, privatliv, meddelarskydd, källskydd, brevhemlighet är fina ord men om vi inte försvarar våra rättigheter kommer de snart att vara enbart tomma ord utan innehåll.

Rösta på Piratpartiet i höst, för våra barn och barnbarns skull.

Mvh

/J-O

Tags: , , ,


Kommentarer
Postat av: Jonne

Får jag remixa den och skicka till lokalblaskorna där jag bor?

2010-04-29 @ 09:36:08
Postat av: Fredrik Larsson

Grattis - bra skrivet också. Det du säger är mitt skäl för att hoppas på PP.



Mvh

Fredrik Larsson

2010-04-29 @ 10:18:52
Postat av: Jan-Olof Flink

@Jonne



Självklart !!!



Låt mig gärna veta om/när den kommer in :-)



Mvh



/J-O

2010-04-29 @ 11:16:09
URL: http://futuriteter.blogg.se/
Postat av: JP Anderson

Tar gärna och remixar lite också för den lokala tidningen om det är ok?

2010-04-29 @ 11:38:57
URL: http://jppirat.blogspot.com
Postat av: OlofB

Även jag vill göra en Mölndals-remix. OK futuriteter?

2010-04-29 @ 12:56:55
URL: http://olofb.wordpress.com
Postat av: Jan-Olof Flink

Jo, alltså svaret gällde inte enbart Jonne. Remixa och skicka in så mycket ni vill.



Om möjligt vill jag gärna få feedback på artiklar som tas in i tidningar, så kanske jag eller någon annan kan remixa era remixer :-)



Mvh



/J-O

2010-04-29 @ 13:24:59
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0