Sharing is caring

På senaste piratfikat i sundsvall bollade vi iden om att trycka upp kort på "Sharing is Caring" tema till alla hjärtans dag.

Vore inte det en trevlig liten kampanj?

Jag ser gärna att folk kommer med ideer i kommentarsfältet till den här posten.

Förutom lite vackra Pirathjärtan så tänkte vi att kortet kunde ha en del "catchy oneliners" på alla de saker som nuvarande regering ställt till med under mandatperioden. På adress-sidan kunde vi förutom en text som uppmuntrar dem att rösta på PP ha en länk till en websida där man kan läsa mer omkring varja oneliner.

Websidan i sin tur bör vara ordentligt gjord med varje punkt väl dokumenterad a'la wiki, med länkar till lagtext och liknande. En sådan site kan vara bra att ha hur som helst inför valmöten. Många människor jag pratat med om t.ex. FRA lagen och IPRED har haft åsikten "Det där kan väl inte vara sant". Å andra sidan har en del blivit piratpartister när de faktiskt brytt sig om att läsa in sig på ämnet. Så en sådan websida som inbjuder till fördjupning kan nog generera medlemmar och aktivister likväl som "vanliga" väljare.

Så jag vill ha kommentarer kring 2 saker (Annat är också välkommet):
    1. Saker regeringen ställt till med, och gärna en bra oneliner.
    2. Diskussion gällande målgrupper.

T.ex. skall vi dela ut dem på stan eller skicka dem i posten till politiska redaktioner och ledarskribenter?

Mvh

/J-O

Tags: , , ,



Kommentarer
Postat av: Mattias

1. Opassande har väl en - eller kanske två sidor t.o.m. när jag tänker efter - med jättebra sammanställningar över statusen på olika genomförda och tilltänkta övervakningslagar. Tyvärr verkar hennes sida vara nere för räkning just nu, så jag kan inte ge de exakta länkarna. Men där är ett bra ställe att börja leta tror jag.



2. I det här fallet tror jag inte att den ena målgruppen behöver utesluta den andra. Förslagsvis gör vi någon slags snyggt kort som vi delar ut till allmänheten och till några väl utvalda ledarredaktioner, och skriver dessutom en genomtänkt och välformulerad debattartikel för publikation på den 14 februari (är det väl?)

2009-12-29 @ 15:21:05
URL: http://www.dynamicman.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0