Lika för alla?

Lite anti idag efter att ha varit ute och promenerat i snöstormen, så ta denna mentala spya som det den är. Bara lite gnäll och självömkan.


Efter att ha tittat på primärvalet hittils och vad som skrivits i olika bloggar är min stilla undran vilken chans som någon "ny" har att komma med på någon lista?

Alla föreslagna listor jag sett innehåller i stort sett enbart kända namn. Visst är det trevligt att människor som varit med sedan 2006 och jobbat hårt och länge kommer med, men kanske de inte behöver få alla platser?

En hel del bloggare sitter och delar ut länkkärlek i ring och puffar för varandra, vilket väl är helt ok, men för oss som är utanför denna KFIB känns det lite svårt att få synas. (Surt sade räven)

Flera andra propagerar för att enbart rösta på lokala pirater.  Tja detta både kan ha och inte ha effekt, den som lever får se. Med den föreslagna sammansättningen på listorna med utsmetning av de mest populära på alla listor så är ju risken att enda sättet någon Från norr, väst eller mitt överhuvudtaget hamnar i riksdagen är om de är förstanamn på den lokala listan.

Det skall bli enormt intressant att se vad som händer dock.
För om det är något jag sett av frågetrådarna på forumet är att vi lugnt skulle kunna fylla 4 listor med bra kandidater. Troligen fler, men det är många som inte varit så aktiva i sina trådar, därmed är det ju lite svårt att avgöra huruvida de är bra eller inte.

Huvudsaken är väl att vi kommer fram till en uppsättning listor, så att vi har något att dela ut utanför vallokalerna, den här metoden ger iaf en större chans för folk som jobbar lokalt men inte är kända på riksplanet att komma med på en lista. En valberedning hade nog haft oerhört svårt att fånga upp något annat än de kända namnen.

Mvh

/J-O

Kommentarer
Postat av: Lilleman

Du kanske skulle ställa till med en scen? :) Jag tycker iaf du har grymt bra åsikter, av det jag läst här att dömma. Jag tror på att vara rejält aktiv, pusha dig själv online. Sociala medier FTW! :D

2009-12-21 @ 11:34:07
URL: http://lillem4n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0