Valrörelse i censurens tecken

Förra veckan såg jag det småtrevliga uttalandet att Piratpartiet nu nått en 2:a på Gandhiskalan. D.v.s att de andra partierna hellre smutskastar än försöker tiga ihjäl oss.

Efter dagens händelser där Aftonbladet fegat ur och dragit tillbaka en debattartikel som rick fick publicerad på årsdagen av TPB-domen är det bara att konstatera att vi glidit ner till en 1:a på Gandhiskalan igen. Hur skall man annars tolka att Aftonbladet plockar in SD, men plockar bort PP?

Jag tror inte att det är på grund av faktakoll som de hänvisar till. I den mån de överhuvudtaget kollar fakta så gör man det väl före publicering. Dessutom har ju en hel del osanningar spritts från andra politiker den vägen.

Inte heller tror jag att det är warner eller Bonnier som står bakom, utan det är nog helt enkelt så att man har blivit ombedd att för helvete inte dra upp integritetsfrågorna, FRA och TPB under pågående valrörelse. Så PP skall tigas ihjäl, och det är nog tyvärr den metod som har störst chans att lyckas.

Mvh

/J-O

Tags: , , , ,


Kommentarer
Postat av: stroll

Håller inte alls med i den analysen. Att lyckas censurera en debattartikel i Sverigest största debattartikel är inte att ignorera. Det är att försöka bekämpa med alla medel. Låter mer som steg 3 enligt mig. Det kan klassas som ett försök att trycka ner oss till steg 1 igen men det är som sagt knappast att ignorera.

2010-04-17 @ 23:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0