Terrortågen

För inte alls länge sedan skrev jag ett inlägg som handlade om en mängd tågolyckor som varit under en relativt kort tidsperiod.

Poängen med detta inlägg var att fler dör i tågolyckor och liknande än i de terrordåd mot flygplan som politikerna är så rädda för. Lite sarkastiskt frågar jag om kanske mer övervakning av tågen skulle hjälpa upp situationen.

Nu ser jag att ytterligare en stor tågolycka skett, denna gång i tyskland. Man kan ju fråga sig om inte politikerna kunde satsa lite pengar på att säkra upp infrastruktur, signalsystem, bommar och liknande, istället för att slösa bort dem på meningslösa övervakningsverkyg, nakenscanning och liknande för att bemöta ett påhittat terrorhot.

Man skulle rädda långt fler liv på det viset, men det är klart, att sköta underhåll på järnvägar är inte lika ballt som att förbjuda folk att ta med sig shampo i resväskan.

Mvh

/J-O

Tags: ,

För övrigt anser jag att Beatrice Ask bör landsförvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0